divendres, 25 de maig del 2012

ELLS DIUEN QUE "NO S´HA DE POLITITZAR L´ESPORT..."

No pensem parlar dels dirigents del PP de Madrid (no els farem aquest favor). Però sí que direm el que pensem: Fan riure els governants espanyols. Ara diuen que "no s´ha de polititzar l´esport". Es passen anys convertint els esportistes en icona del nacionalisme espanyol (Nadal, Gasol, "La Roja", sel.lecció espanyola de bàsquet, Alonso, Casillas ...) i intervenint políticament (sempre a l´ombra i utilitzant la pressió i els contactes polítics) per tal d´impedir que altres sel.leccions puguin treure el cap. No ens enganyem, encara que parlem de Federacions esportives, les decisions són polítiques. I ara de cop i volta, en la final de copa de futbol, no volen que altres facin allò que no poden fer ells aquest dia concret. Només un dia, perquè a l´endemà ens caurà l´allau polític- esportiu de "La Roja". De fet a Barcelona, no han esperat tant, ja ens anuncien "la pasión" de la roja al metro des de fa setmanes. I a Sitges, ja han arribat i s´hi han instal.lat (com podeu veure a l´article següent)i el que ens falta per veure perque "La Roja" amb el PP és més política que esport. Fan gràcia aquests del Govern espanyol dient que no s´ha polititzar l´esport... Retingut per dur una estelada quan es rodava l'anunci de "La Roja". Sitges (el Garraf) va ser ahir el marc escollit per rodar l'anunci promocional de suport a la selecció espanyola de futbol, amb David Bisbal com a protagonista. Durant tot el dia d'ahir, les càmeres i els focus van ocupar el centre del municipi i bona part de la platja per enregistrar correctament l'spot. Un sitgetà que passava per allí, de 16 anys, Carles M., denuncia a Nació Digital que agents de la policia local el van retenir perquè duia una samarreta amb l'estelada: "Quan passejava per davant l'església amb un amic, un dels membres de seguretat ens van preguntar que què estàvem tramant, i li vam respondre que només estàvem passejant pel nostre poble. Tot seguit van venir dos policies locals, preguntant-me un altre cop que què fèiem allà, i els vaig respondre el mateix. La següent pregunta que em van fer va ser que què feia pel carrer amb una samarreta estelada!" Carles M. va mirar de rebaixar la tensió assegurant que era la samarreta que portava habitualment. "Em van dir que en un dia com aquell no es podia portar. És a dir, que em van dir que no podia anar pel carrer amb aquella samarreta! Després ens van dir que si interveníem en la gravació, que hauria de tornar per denunciar-nos, quan jo l'únic que feia era mirar com quatre espanyolets pujaven i baixaven les escales de la Punta corrent i cridant", explica. "Llavors, em van dir que no podia ser allà amb l'excusa que molestava la gravació. Finalment, li vaig respondre que els que havien vingut a molestar-me havien sigut ells, que eren al meu poble!", els va acabar exposant. "La cosa va acabar que me'n vaig haver d'anar d'allà per no buscar-me més problemes", rebla Carles M.